Csokiimádók sütije

Ezt a sütit még február végén sütöttem. A másik blogban már benne volt, de szeretném egy helyre összegyűjteni a receptjeimet, ezért újból itt a csokiimádók álma, a nagyon nagyon, de nagyon csokis süti.



"A legelső, hogy főzni kell egy csokis pudingot. Én úgy szoktam, hogy a pudingporhoz teszek egy evőkanál sovány kakaóport (a pennyben kapható fajta az nagyon jó, nem a szerencsi, hanem a másik), és úgy főzöm meg. Ha kész, félre kell tenni hűlni.
A következő lépés 5 tojásos kakaós piskóta. 5 tojássárgáját, és fél csupor cukrot fehéredésig kell verni robotgéppel. ( Én egy két és fél decis csuprot használok mérni, nem kanalazok, és nem mérlegelek) Egy csupor lisztből ki kell venni 3 evőkanál lisztet, és helyette 3 evőkanál sovány kakaóport kell beletenni. A lisztet, a kakaóport, és egy fél csomag sütőport össze kell keverni, és együtt átszitálni. Ha ez megvan, az 5 tojásfehérjét, és egy kis (kb egy evőkanál) citromlevet kemény habbá verek, és beleteszem a másik fél csupor cukrot.
Ha megvan a hab, akkor egy kicsit tenni kell a tojássárgájához, és bele kell önteni még a kakaós liszt 1/3-át. Ezt már kézzel kell óvatosan nagy mozdulatokkal keverni, hogy ne törjön össze a hab. Majd megint 1/3-ad liszt, és egy kis hab, és így tovább amíg minden egy tálban nem lesz.
Ha kész egy sütőpapírral bélelt tepsibe (kb 25x40cm) kell önteni, és a langyosra hűlt pudingot bele kell kanalazni. Szépen egyenletesen el kell osztani, kis kupacokat téve a piskótatésztára.
Ezután egyből be kell tenni a 170 fokra előmelegített sütőbe, és 20-30 percig kell sütni. Az első 15 percben nem szabad kinyitni a sütőt, mert összeesik a piskóta. Én mindig megjegyzek egy helyet magamnak, ahol tudom, hogy nincs puding, és ott tudok tűpróbát csinálni. (Hőlégkeveréssel sütöttem) Így néz ki.

Miután kihűlt a piskóta, fel kell olvasztani két tábla étcsokit (én a derby csokit szoktam, pennys) kb 5dkv vajjal vagy margarinnal. Ha megvan bevonatot kell képezni a piskóta tetején. Én a puding miatti süppedések miatt kanállal csorgattam rá.
Majd fel kell verni ízlés szerint 2 vagy négy dl hulalát egy csomag habfixálóval, és egy evőkanál kakaóporral. Ízlés szerint lehet bele porcukrot is tenni, én nem tettem. Ezt a tetejére kell tenni, lehet habzsákkal, vagy csak simán kanalazni, és elsimítani, ahogy tetszik.
Akár már kész is lehetne, de mi csokimániások vagyunk, így csináltam egy kis házi csokimázat, és azt csorgattam a tetejére. Az elkészítés: Két evőkanál kristálycukor, és két evőkanál kakaóport egy kis vízzel fel kell főzni úgy, hogy sűrű legyen, és 3-4 dkg vaj, vagy margarin kell a végén bele. Vigyázni kell mind a vízzel, és mind a margarinnal, mert nagyon folyós lehet. A víz mennyiségéről nem tudok nyilatkozni. Ki kell kísérletezni mindenkinek. Először csak éppen annyit kell bele tenni, hogy el lehessen keverni a cukrot és a kakaóport, utána még egy picit kell bele tenni. Ha felforrt, utána egy pár percig még forralni kell, hogy besűrűsödjön. Mindenképpen folyamatosan keverni kell. Néha fel szoktam emelni az edényt, hogy nehogy megégjen a kakaó.
Nagyon finom, akár lehet úgy is, hogy nem teszel rá, csak csokimázat.
Ha pedig összeesik, ne ess kétségbe, akkor nagyobb darabokban tedd egy üvegtálba, tegyél hozzá darabolt diót, és valamilyen alkoholban áztatott mazsolát. Főzz hozzá egy kis vaníliás pudingot, és a fent leírt házi csokimázat, csak egy kicsit több cukorból és kakaóból,és hígabbra, tehát több víz és margarin kell bele, és kész a somlói. A mazsola áztatásból maradt alkoholból egy kicsit önteni kell a csokiba,és úgy öntsd a piskótára. A csoki legyen az utolsó amit a tálba öntesz. Pár óra hűtőben való állás után finomabb, mint a bolti. A habot pedig tálaláskor tedd a kistálakra.
Remélem mindent leírtam, és érthető is volt."

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az első csokigalléros tortám 2014.03.06.

Hamburger

Bon bon Karácsonyi ajándékként