Krisz szülinapi totája

Gondoltam azokat is ide fogom írni, ami a Krisztián, avagy miből lesz a cserebogár blogban már leírásra kerültek. Most a közelmúltban készült szülinapi tortát fogom megörökíteni.
A piskóta egy négy tojásos kakaós piskóta.
Hozzávalók:
  • 4 egész tojás
  • 1 bögre cukor (kb 15 dkg)
  • 1/2 bögre finomliszt
  • 1/2 bögre rétestliszt
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 1/2 cs sütőpor
  • 2 ek kakaópor (sovány)
  • 1 tk citromlé

Elkészítés:

A tojásokat ketté választom. A tojássárgájához hozzáadom a cukor felét, és a vaníliás cukrot, és fehéredésig keverem mixerrel. A liszteket, a kakaóporral és a sütőporral elkeverem, és átszitálom. A tojásfehérjébe beleteszem a citromlevet, és kemény habbá verem, mikor már nem esik ki a felfordított tálból, belekeverem a cukor másik felét. A tojássárgájához felváltva teszem a liszt egy részét, utána a habból egy kicsit, amíg el nem fogy, ekkor már csak kézzel keverem. Mikor kész, formába teszem, és 150 fokon 25-30 percig sütöm, illetve tűpróbáig.

A krém hozzávalói:

  • 500g túró
  • 500ml hulala
  • 1,5 ek zselatin
  • ízlés szerint cukor
  • egy citrom reszelt héja,
  • ízlés szerint citromlé

Elkészítés:

A túrót a cukorral, a citromhéjjal egy kicsit átkeverem, és teszek bele citromlevet, ezután botmixerrel habosra keverem. Külön felverem a hulalát habbá, és belekeverem túróba, ezután egy pici vizet melegítek, és a zselatint feloldom benne. A krémből kiveszek egy kicsit, és elkeverem a zselatinnal, utána az egészet a többi krémhez keverem. Ketté szedtem, és az egyik felét kékre a másikat citromsárgára színeztem. Két külön zacsiba töltöttem.
A piskótát 3 részre vágtam, és úgy töltöttem meg, hogy a zacsikkal köröket írtam váltogatva a színeket. Mikor kész lett, kívülről kakaós vajkrémmel kentem be, és a hűtőben pihent egy éjszakát.

A külsejét Kiskukta fondantjával vontam be. Folyékony színezővel színeztem, így nem lett olyan jó az állaga, mert túl lágy volt, és nagyon hamar szakadt. De nagy nehezen sikerült:)
Nem egy profi munka, de majd még próbálkozok. Ez volt a második fondantos tortám, amit csináltam.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az első csokigalléros tortám 2014.03.06.

Hamburger

Sonkás-kukoricás pizza