CSODA sült a sütőmbe

Igen! NAGYBETŰS csupa NAGYBETŰS CSODA! Nem hittem volna, hogy sikerül. Limara mindennapi fehér kenyerét sütöttem meg, ahogy előírta. Majdnem. Nincs 8 l -es kacsasütő jénaim, de van egy agyag TURI tálam. Úgy voltam vele, megpróbálom, ha más nem leveszem idő előtt a tetejét. És mégis elfért benne. Mikor levettem a tetejét, szó szerint sírva fakadtam, hogy micsoda gyönyörűség van az én sütőmben. Hát még ez a masina sem látott ilyet. :)
Nincs sajnos szilikonos sütőpapírom, így a simával próbálkoztam, méghozzá, úgy, hogy bekentem olajjal. Viszont nem voltam alapos, mert van olyan hely, ahol a kenyér és a papír eggyé lettek, de nem baj, majd levágjuk. Elsőre nagyon nagyon örülök, hogy ilyen lett. Nem vezetek félre senkit, elmondom, hogy korábban már próbálkoztam sütéssel gépben is, és sütőben is, de nem lettek ilyen szépek. Finomnak finomak voltak, de kicsik maradtak. Gondolom itt az öreg-tésztának is van szerepe. Azt tegnap készítettem el. Ma pedig ezt a csodát. Még hűl, és ha majd megkóstoltuk, jövök a hírrel, hogy milyen az íze. A recepten annyit változtattam, hogy kihagytam a burgonyapelyhet, és aszkorbinsav helyett 1 ek ecetet tettem bele. Ezt egyébként a Limara Fehér kenyerénél lévő bejegyzésekből olvastam. Ha valaki elszánja magát arra, hogy megsüsse Limara kenyerét, akkor előbb a bejegyzést olvassa el, végül a sok sok hozzászólást, mert azokban is vannak plusz infók, amik nagyon hasznosak! Limara Köszönöm!


 Hozzáadva: 2011.02.04. 16:10-kor

 Szóval..............ISTENI FINOM!!!!!!!!! Nem lehet abbahagyni, és még Krisz is jobban ette, mint pl tegnap a boltit. A közeli kisboltban a mai kínálatnál szebb ez a kenyér és sokkal de sokkal finomabb is.

Arról el is felejtettem írni, hogy hogyan muzsikált a kenyér, mikor kivettem a sütőből, és megkapta a vízpermetet. Az valami csodálatos volt, mint valami szimfónia. Ja és mire kihűlt, igazi cserepes héjú kenyér lett belőle, ami úgy roppan, de úgy, hogy ritkán lehet ilyen kenyeret boltban kifogni. Ennek a kenyérnek még a morzsáját is megettem, mert az is olyan finom, hogy  nyammm nyammm.
A kenyér bele, csodálatos, laza, buborékos, és puha.......... Nem is tudok már több ódát zengeni róla! Limara! Még 1x köszönöm, hogy megosztottad, hogy hogyan kell csinálni! :)



Megjegyzések

  1. Kata!
    Ez valóban csoda szép kenyér:-)))
    Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen, ahogy írtam a dicséret Limarát illeti. Én csak megcsináltam, de ha Ő nem tapasztalja ki, hogy mit, hogyan kell, és meddig, és nem osztja meg velünk, akkor ez sem készült volna el! :)

    VálaszTörlés
  3. Tényleg nagyon jól néz ki. Ügyes vagy. Én is szeretnék egyszer sütni már saját kenyeret, de nekem nincs hozzá semmim amiben megsüthetném, illetve a sütőm sem tökéletes ilyesmire. Süss sok ilyet mert biztos finom. Üdv Judit

    VálaszTörlés
  4. Kedves Kata! Csodaszép lett a kenyér! Nagyon boldog vagyok, meghatott, amilyen szépen írtál róla! Köszönöm!:))

    VálaszTörlés
  5. Tényleg olyan szépen írtál róla, hogy én is kedvet kaptam hozzá... Már régebb óta szemezgetek Limara csodáival, de eddig még nem volt merszem (sem idöm) ilyen csodákhoz. ( Na, meg itt olyan finom kenyereket lehet kapni, hogy eddig nem volt indíttatásom sem igazán a kenyérsüeshez .)

    VálaszTörlés
  6. Hmmmmm, de beleharapnék!!!! :)

    VálaszTörlés
  7. Kiírtam a receptet. Vagyis megtettem az első lépést, a következő pedig a hozzávalók beszerzése lesz. BL-80-at nem tudom hol lehet kapni de ha már ennyien sütöttek akkor biztos lesz az is valahol. Üdv Judit

    VálaszTörlés
  8. Kedves Kata! Köszönöm, hogy szavaztál az Online Vacsoracsatában! Amikor ezáltal az oldaladra tévedtem, megláttam, hogy olvasol is, ennek nagyon megörültem! A kedvességedet én is viszonzom és örülnék, ha Te is követője lennél a blogomnak. Ha van kedved gyere és játsszál velünk: nevezz be Te is a 2.fordulóra.....:))))) Várunk!
    Üdv,
    Kutya és Konyha

    VálaszTörlés
  9. Limara!
    Nincs mit megköszönnöd, én csak az akkori érzéseimet próbáltam leírni, csak azért próbáltam, mert kb a negyedét tudtam csak visszaadni. Azóta már 4 kenyeret csináltam, boltból nem is vettünk, és tegnap este bedagasztottam a következő öreg-tésztát. Nagyon szeretjük! Nekünk is a mindennapi kenyerünk lett. :)

    Notburga!
    Köszönöm a dicséretet! REmélem Te is megsütöd, mert a finom boltinál is finomabb a házi kenyér. Megéri fáradozni vele, és hidd el, hogy az elsőnél a legmacerásabb, utána egyre kevesebbnek tűnik a kenyérrel való foglalkozás. Megéri.

    Andi!
    Nyisd az ablakot, küldök fénypostával, de próbáld ki Te is, megéri, és biztos sikerül!

    autumn!
    Én is örülök, hogy az olvasóm lettél. A nevezést meg meggondolom!

    Üdv: Kata

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az első csokigalléros tortám 2014.03.06.

Hamburger

Sonkás-kukoricás pizza