Házi majonéz

Ahogy ígértem leírom ezt is, ehhez viszont nincs fényképem. 

Hozzávalók (alap adag):
  • 2 tojássárgája
  • 2dl étolaj
  • 2-3 ek mustár
  •  1 nagy doboz, 20%-os tejföl (450g)
  • ízlés szerint só, porcukor, és őrült fehér bors.
Elkészítés:
Én mindig a hűtőből veszem ki a tojást, közvetlen a készítés előtt. Az  olaj szobahőmérsékletű szokott lenni. A mustár szintén hűtött. 
A két tojássárgáját egy  keverőtálba kell tenni, az olajat pedig nagyon kis adagokban kell hozzáönteni. Mindig figyelni kell, hogy a tojás bevegye az olajat. Keverés közben olyan állagának kell lenni, mintha puha vajat kevernénk. Ja ami  fontos, hogy mixerrel keverem ki, mert kézzel, habár nem több idő, de nagyon fárasztó. 
Ha kicsapódik az olaj, akár az elején, akár a végén, akkor nem kell kidobni, hanem a mustárt bele kell tenni, és folytatni. Az visszaadja a jó állagát. Ha az összes olaj benne van, akkor kész az úgymond tojásvaj. Ebbe bele kell tenni a mustárt, (ha még nincs benne) sót, fehérborsot, egy kis porcukrot, és elkeverni. Természetesen mindből ízlés szerint. Én mustárból, van hogy többet teszek, de a fenti recept az, amit még otthon anyutól tanultam. Általában majonézes salátákhoz szoktam készíteni, és olyankor vöröshagyma is kerül bele, amit citromlében szoktam áztatni. A salátákhoz nekem jobb, ha hígabb a majonéz, ezért teszek bele egy kis citromlevet, és az alapot mindig fűszeresre készítem, mert a tejföl az lágyít rajta, és még a zöldségek is felveszik a sót.
Ha köret mellé készítem, akkor nem teszek bele citromlevet, így sűrűbb lesz és a hagyma is kimarad.
Még egy két praktika:
  • ha kevés a tojásod, akkor lehet úgy is, hogy egy tojáshoz 2 dl olaj
  • a mennyiséget tetszőlegesen, igény szerint lehet növelni arányosan
  • ha tuti sikert akarsz, akkor úgy kezded, hogy a tojáshoz a mustár, és utána a kb fél dl olaj apránként, és ahogy nő a tojásvaj mennyisége, úgy egyre bátrabban lehet adagolni az olajat.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az első csokigalléros tortám 2014.03.06.

Hamburger

Bon bon Karácsonyi ajándékként