Csak úgy torta

Még a hétvégén sütöttem egy tortát. Végül is semmi alkalom nem volt, de ki szerettem volna próbálni a házi krémsajtot tortakrémbe, illetve a fondantos bevonást, díszítést szerettem volna gyakorolni. 

A piskóta 4 tojásos kakaós piskóta volt. A krémet Kiskukta nyomán készítettem, egy kis változtatással. 

Krém hozzávalói:
  • 500 gr mascarpone (én valamivel kevesebb házi krémsajtot használtam)
  • 4 tojás
  • 4 ek porcukor
  • 2 cs vaníliás cukor
  • rum ízlés szerint (ezt kihagytam)
  • 1 dl tej (tej helyett ugyanennyi mennyiségű kávét használtam)
  • 1 púposabb ek zselatin (Kiskukta tanácsára 2 púpos ek zselatint raktam bele, ami végül egy csomag lett, én a Pennyset használom)
Az elkészítést Kiskuktától idézem, kiemelve írva a változtatásaimat:
"A tojássárgát a cukorral, vaníliás cukorral elkeverjük, majd vízgőz fölött hőkezeljük kb 5 percet. A víz forrjon mikor rátesszük a masszát, mert ha csak épp melegszik akkor nem 5 perc, a lényeg, hogy a forró gőz melegítse át jól a cukros tojássárgát. Nem kell felfőzni, elég neki az 5 perc bőven, majd tegyük félre hűlni.
A tejet a zselatinnal elkeverjük, majd melegítsük addig, míg fel nem oldódik a zselatin. (Én frissen főzött kávéba oldottam fel a zselatint.)
A tojásfehérjét csipet sóval, pár csepp citromlével verjük kemény habbá.
A tojássárgás pépet a mascarponéval és az ízlés szerinti rummal (Ez kimaradt.) lazán keverjük össze, majd adjuk hozzá a zselatinos tejet, legvégül óvatosan keverjük hozzá a felvert tojásfehérjét. "

Ezután kettévágtam a kihűlt piskótát, és alufóliából csináltam egy formát, tortaforma helyett, hogy a krém ne csurogjon ki. Az alufóliát felül csipesszel, alul pedig celluxszal fogtam össze. Nekem ugyanis nincs még tortaformám. A piskótát egy régi lábasban szoktam sütni. Amikor kész lett a "formám" beleöntöttem a krémet, rátettem a felső piskótalapot, és betettem a hűtőbe, ahol kb 3 óra alatt megdermedt. 

Ezután kakaós vajkrémmel vontam be a külsejét ( fél kocka margarin, kb ugyanannyi súlyú porcukor, és két ek kakaópor), majd megint a hűtőbe pihent, ekkor már egy éjszakára ott maradt. 

A külseje Kiskukta fondant receptje alapján készült. A fondant már megvolt, mert Krisz tortájának készítésekor maradt ki. 
A sárga "gyöngyök is fondantból vannak. 
Egy kicsit még idétlen a díszítés, de a barna kígyók felének készítésekor, és felragasztásakor a drága kisfiam a nadrágomat rángatta, és húzta le. Még jó hogy nem jött senki, mert furcsán néztem volna ki hogy lehúzott nadrággal állok az étkezőben, és gyurmázok, miközben a gyerek meg hisztizik. Na mindegy. Lett amilyen lett, finom volt, és sajnos senkinek nem tudok már fénypostázni, mert el is felejtettük, hogy volt. 


Megjegyzések

  1. Csodaszép lett! És egy kis kölök mellett ez nagy munka, én tudom (általában éjszaka díszítettem, míg nem volt oviba mindkettő). Én még soha nem mertem tiramisuba helyettesíteni a mascarponet, mert féltem, hogy a rum , kávé és a házi krémsajt íze üti egymást. De ezek szerint lehet bátran.

    VálaszTörlés
  2. Kiskukta!

    Köszönöm szépen! A te csodáid mellett ez nekem nagy elismerés. És igen bátran merem ajánlani a kávé, és házi krémsajt használatát, persze úgy is lehet, hogy 0,5 dl tej, és 0,5dl kávéban feloldani a zselatint, attól függ ki mennyire szereti a kávé ízét.

    Üdv:Kata

    VálaszTörlés
  3. Biztos finom lehetett és jól is néz ki. Üdv Judit

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az első csokigalléros tortám 2014.03.06.

Hamburger

Sonkás-kukoricás pizza