2010. április 27., kedd

Csak úgy torta

Még a hétvégén sütöttem egy tortát. Végül is semmi alkalom nem volt, de ki szerettem volna próbálni a házi krémsajtot tortakrémbe, illetve a fondantos bevonást, díszítést szerettem volna gyakorolni. 

A piskóta 4 tojásos kakaós piskóta volt. A krémet Kiskukta nyomán készítettem, egy kis változtatással. 

Krém hozzávalói:
  • 500 gr mascarpone (én valamivel kevesebb házi krémsajtot használtam)
  • 4 tojás
  • 4 ek porcukor
  • 2 cs vaníliás cukor
  • rum ízlés szerint (ezt kihagytam)
  • 1 dl tej (tej helyett ugyanennyi mennyiségű kávét használtam)
  • 1 púposabb ek zselatin (Kiskukta tanácsára 2 púpos ek zselatint raktam bele, ami végül egy csomag lett, én a Pennyset használom)
Az elkészítést Kiskuktától idézem, kiemelve írva a változtatásaimat:
"A tojássárgát a cukorral, vaníliás cukorral elkeverjük, majd vízgőz fölött hőkezeljük kb 5 percet. A víz forrjon mikor rátesszük a masszát, mert ha csak épp melegszik akkor nem 5 perc, a lényeg, hogy a forró gőz melegítse át jól a cukros tojássárgát. Nem kell felfőzni, elég neki az 5 perc bőven, majd tegyük félre hűlni.
A tejet a zselatinnal elkeverjük, majd melegítsük addig, míg fel nem oldódik a zselatin. (Én frissen főzött kávéba oldottam fel a zselatint.)
A tojásfehérjét csipet sóval, pár csepp citromlével verjük kemény habbá.
A tojássárgás pépet a mascarponéval és az ízlés szerinti rummal (Ez kimaradt.) lazán keverjük össze, majd adjuk hozzá a zselatinos tejet, legvégül óvatosan keverjük hozzá a felvert tojásfehérjét. "

Ezután kettévágtam a kihűlt piskótát, és alufóliából csináltam egy formát, tortaforma helyett, hogy a krém ne csurogjon ki. Az alufóliát felül csipesszel, alul pedig celluxszal fogtam össze. Nekem ugyanis nincs még tortaformám. A piskótát egy régi lábasban szoktam sütni. Amikor kész lett a "formám" beleöntöttem a krémet, rátettem a felső piskótalapot, és betettem a hűtőbe, ahol kb 3 óra alatt megdermedt. 

Ezután kakaós vajkrémmel vontam be a külsejét ( fél kocka margarin, kb ugyanannyi súlyú porcukor, és két ek kakaópor), majd megint a hűtőbe pihent, ekkor már egy éjszakára ott maradt. 

A külseje Kiskukta fondant receptje alapján készült. A fondant már megvolt, mert Krisz tortájának készítésekor maradt ki. 
A sárga "gyöngyök is fondantból vannak. 
Egy kicsit még idétlen a díszítés, de a barna kígyók felének készítésekor, és felragasztásakor a drága kisfiam a nadrágomat rángatta, és húzta le. Még jó hogy nem jött senki, mert furcsán néztem volna ki hogy lehúzott nadrággal állok az étkezőben, és gyurmázok, miközben a gyerek meg hisztizik. Na mindegy. Lett amilyen lett, finom volt, és sajnos senkinek nem tudok már fénypostázni, mert el is felejtettük, hogy volt. 


3 megjegyzés:

  1. Csodaszép lett! És egy kis kölök mellett ez nagy munka, én tudom (általában éjszaka díszítettem, míg nem volt oviba mindkettő). Én még soha nem mertem tiramisuba helyettesíteni a mascarponet, mert féltem, hogy a rum , kávé és a házi krémsajt íze üti egymást. De ezek szerint lehet bátran.

    VálaszTörlés
  2. Kiskukta!

    Köszönöm szépen! A te csodáid mellett ez nekem nagy elismerés. És igen bátran merem ajánlani a kávé, és házi krémsajt használatát, persze úgy is lehet, hogy 0,5 dl tej, és 0,5dl kávéban feloldani a zselatint, attól függ ki mennyire szereti a kávé ízét.

    Üdv:Kata

    VálaszTörlés
  3. Biztos finom lehetett és jól is néz ki. Üdv Judit

    VálaszTörlés