Magyaros kenyérlángos

Emene barátnőm receptjét használtam a tésztához, egy kis változtatással.
Hozzávalók a tésztához:
  • 1/2 kg liszt
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1,5 dl tej
  • 1 tk cukor
  • 1 ek só
  • 0,5 - 1 dl olaj (ahogy a tészta kéri)
A hozzávalókat kenyérsütő gépbe teszem, és a dagasztó programmal  elkészítettem a tésztát. Duplájára kelesztem, és utána nyújtom.
A feltét nagyon egyszerű:
  • Vöröshagyma, 
  • zöldhagyma zöld része,
  • fokhagyma, 
  • pirospaprika, 
  • só, 
  • bors 
  • házi kolbász karikák.
A vöröshagymát megdinsztelem, egy kis olajon, mehet bele a fokhagyma, és a végén, éppen a pirospaprika előtt a zöldhagyma. Sóval borssal, pirospaprikával ízesítem. Egy kis vízzel teszem megfelelő szósz állagúvá, és azzal párolom egy kicsit. Amikor kész, a tésztát kinyújtom, zsiradékkal megkent tepsire teszem, (akinek tetszik lehet zsírpapírt is alá tenni), rákenem a magyaros "szószt", és teszek rá kolbászkarikákat. 200 fokon, hólégkeveréssel, kb 15 perc alatt készre sütöm.

Megjegyzések

  1. Ilyenkor sajnálom, hogy nem hőlégkeveréses a sütőm! :((( Ez nagyon klassz, nekem a hamburgerzsemlém sem lett olyan szép, mint a tiéd, bár az is tagadhatatlanul finom! Na majd, ha egyszer cseréljük a sütőt, már tudom, hogy mire kell figyelni...

    VálaszTörlés
  2. Emene!
    Köszönöm! :)
    Ne bánkódj. A hőlégkeverésnek végül is az a lényege, hogyha egyszerre két tepsit teszel be, akkor mind a kettő aránylag egyenletesen sül, illetve hamarabb melegszik be a sütő mintha csak a sima alsó felső sütést választom. Viszont sok mindennek nem jó, pl rakott krumpli, mert sok víz marad benne. Nem nagyon engedi ki a gőzt, és a rakott krumplinak nem nagyon kéne vízben úsznia. Tehát ha alsó felső sütéssel sütöd, akkor az is ugyanolyan jó!

    VálaszTörlés
  3. Nahát! :) Egyszer majd megvitatjuk a rakott krumpli elkészítését is, mert én nem teszek hozzá vizet! Mikor választottam a sütőt, nem tudtam mire kell figyelni, meg azért nagyon fontos befolyásoló tényező volt az ár, akkor azt hittem, hogy nagyon jól jártunk.

    VálaszTörlés
  4. Emene!
    Mi sem teszünk hozzá vizet, de mégis vizes lesz, mert ami a krumpliban van, az nem tud kijönni a sütőből, emiatt lesz vizes. Azért írtam, hogy mi, mert általában a rakott krumpli nálunk apa feladata. :) Egyszerű az ok, én vagy sósan, vagy sótlanul készítem, ő meg mindig eltalálja. Finomabban csinálja, mint én. Ilyen is van. :)))
    pusy:kat

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az első csokigalléros tortám 2014.03.06.

Hamburger

Sonkás-kukoricás pizza