Ajándék torta

Tegnap voltuk tornán a kisfiammal, és a gyógytornásznak, Ibinek készítettem egy tortát ajándékba.  Egyszerű volt a piskóta is és a krém is, és fondanttal borítottam, és díszítettem.
A piskóta egy hagyományos, 4 tojásos piskóta és nem formában, hanem a sütőm tepsijében sütöttem. Mikor kész lett, egyből kifordítottam  rácsra, megszabadítottam a papírtól, és hagytam kihűlni. A tortához később ketté vágtam. 

Krém hozzávalói:
  • 7dl tej
  • 2 cs vaníliás puding ( kell bele 5 v 6 ek kristálycukor)
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg porcukor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 2 dl habtejszín ( Hulala)
  • 1 cs habfixáló
  • darabolt őszibarack befőtt
A tejben megfőztem két csomag vaníliás pudingot. A vajat kikevertem a porcukorral. A pudingot egy tálba tettem még melegen, és a tálat pedig hűtőfürdőbe. Folyamatosan kavargattam amíg ki nem hűlt, és közben elkevertem benne a vaníliás cukrot, és a kikevert vajkrémet. Mikor kihűlt, de még nem dermedt meg, akkor a habtejszínt kemény habbá vertem egy habfixálóval, és belekevertem.

Az egyik piskótalapra halmoztam a krém 1/3-át, és elsimítottam, majd pakoltam rá darabolt őszibarack befőttet. Erre tettem a többi krémet, és a másik tortalapot. Ment a hűtőbe dermedni. 

Ezután méretre vágtam, és bevontam habtejszínnel vékonyan. Majd fondanttal borítottam, és díszítettem.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az első csokigalléros tortám 2014.03.06.

Hamburger

Sonkás-kukoricás pizza