Anyák napi torták

Anyák napjára tortákat sütöttem.
Méghozzá rögtön 4-et. Vagyis egy nagy piskótát sütöttem, és négy kis torta lett belőle. Négy 15 x15-ös torta.
Egy sima 4 tojásos piskótát sütöttem, és abból vágtam ki. A tetejére joghurtos krém került. Mivel nem volt mibe tenni a piskótát, így külön csináltam meg a joghurtot.
Tehát:
A krém hozzávalói:
2 doboz450g-os eper joghurt,
2 tubus sűrített tej,
2 doboz 175g-os tejföl
1,5 cs zselatin
pici víz a zselatinhoz

A hozzávalókat összekevertem, a zselatint egy tálba öntöttem, és annyi vizet tettem rá, hogy fel tudjam oldani. Ezt gőz felett felolvasztottam, mikor kész lett a joghurtos keverékből vettem ki egy kicsit, és belekevertem, majd ezt a többi krémbe. Az elkészítés előtt kibéleltem egy tepsit alufóliával, és olvasztott vajjal kikentem. Ebbe öntöttem a krémet, és ment pár órára a hűtőbe. Mikor megdermedt, akkor kivágtam vonalzó mentén 4 db 15x15-ös négyzetet. A piskótákat bekentem baracklekvárral, és mindegyikre rátettem a joghurtos "krémet".
Ezeket bevontam fehér fondanttal (Kiskukta receptje szerint). A széleit szalaggal díszítettem, a tortácskák tetejére pedig virágok kerültek. A virágokat előre elkészítettem, és szépen megkeményedtek.
Ebből készült 3 db, az enyém más lett

Lehettek volna szebbek is, de péntek este nyilallt belém az az ötlet, hogy Krisz nagyszüleinek, és az én mamámnak tortával kedveskedünk anyák napjára. Tehát szombat délelőtt gyúrtam be a fehér fondantot, készítettem el a virágokat, és leveleket, 12 után csináltam meg a piskótát és a krémet. Majd szombat este 10-kor láttam neki az összerakásnak és a bevonásnak. Végül is nem éreztem olyan fárasztónak és fél egykor már le is feküdtem. Ez nálam gyorsnak számít fondantos melómnál.

Mivel egy éves kisfiam nem tud még sütni, így megrendelte nekem a tortát. Mivel mostanában egyre jobban érdekel a tortakészítés, ezért én vállaltam el az anyák napi tortám készítését. Végül is ugyanaz mint amit ajándékba vittünk, csak az enyémre nem került színes virág, hanem gyorsan csináltam két rózsát, pár levelet, és arra a sarkára, ahol elszakadt a fondant, kígyókat ragasztottam. Íme:

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az első csokigalléros tortám 2014.03.06.

Hamburger

Bon bon Karácsonyi ajándékként