Túrós batyu

Még okt elején készült.
A tészta hozzávalói
  •  50 dkg liszt (fele rétes, fele finomliszt)
  •      csipet só
  •      3 ek. cukor
  •      1 egész tojás
  •      1 tojás sárgája
  •      egy nagy teljföl
  •      2 dkg élesztő
  •      8 dkg olv.margarin
A tejfölt a cukorral, és az élesztőt összekeverjük, és hagyjuk pihenni. A lisztet elkeverem a sóval, majd beleteszem a tojásokat, majd az élesztős tejfölt, és lágy tésztát dagasztok. Letakarva, hagyom duplájára kelni. Közben elkészítem a tölteléket
 A túró  hozzávalói:
50 dkg túró
15-25 dkg cukor ( csak sacc, mert nem mértem semmit, mindig kóstoltam) 
1 cs. vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
1 csapott ek búzadara.
1 tojás

A túróra ráteszem a cukrot, és hagyom, hogy átvegye a szobahőmérsékletet. Amikor már nem hideg, akkor burgonyatörővel áttöröm, majd hozzáadom a tojássárgáját, a vaníliás cukrot, és összekeverem. Aki krémesebben szereti, az botmixerrel is kikeverheti. A tojásfehérjét habbá verem egy késhegynyi sóval és egy picu cukorral. A búzadarát belekeverem a túróba, majd a habot is beleforgatom óvatosan. 

Amikor a tészta megkelt, kinyújtom kb 1 cm vastagra, és felvágom négyzetekre. A közepébe halmozom a túrót, és én erre még tettem házi baracklekvárt is. majd a széleit összecsipkedem, sütőpapíros tepsire teszem, és hagyom szépen megkelni. Ha már látom, hogy alakul a batyuk nagysága, akkor előmelegítem a sütőt 200 fokra, és felverek egy tojást, majd bekenem a bagyukat vele. Célszerű kétszer is átkenni. 
18 perc alatt sültek át, és a fele még melegen elfogyott.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az első csokigalléros tortám 2014.03.06.

Hamburger

Bon bon Karácsonyi ajándékként