Citromos túrós tejszínes torta

Ezt a tortát még szeptember elején készítettem keresztlányom, Encsi születésnapjára. Ő kérte, hogy citromos túrós tejszínes legyen.
A piskótát Kiskukta Alapreceptjei között található tortalap recept alapján készítettem, a 3 tojásosat.

Hozzávalók:
3 tojásos (24-25 cm átmérőjű laphoz)

  • 150 g cukor+ 60 g a habba
  • 263 g liszt
  • 1,15 dl tej
  • 1,15 dl olaj
  • 3 tojás
  • 3/4 cs sütőpor

A tojásfehérjét felverem, majd hozzáadom a cukrot, és kemény habbá verem. A tejet, olajat, tojássárgát és a cukort elkeverem, éppen csak annyira, hogy elvegyüljön. Rászitálom a sütőporos lisztet, és kikapcsolt mixerrel óvatosan összekeverem, majd magas fokozaton 1,5-2 percig keverem a mixerrel, amíg sima állagú, és kicsit világosabb lesz.  Majd kb 3-4 részletben hozzáadom a fehérjehabot, és óvatosan összekeverem.
Ezután  25 cm-re állított tortagyűrűbe teszem, aminek csak az alján van sütőpapír. Mielőtt a sütőbe teszem, habkártyával a tortagyűrű oldalára fel kel húzni a piskótát, ugyanis sülés közben ennek mentén fog felkapaszkodni a piskóta, és nem lesz alacsonyabb a piskóta széle, mint a közepe.  160-170 fokon, elektromos sütőben 40 percig sütöm , alsó-felső sütéssel, (nincs hőlégkeverés) Mielőtt kivesszük, végezzünk tűpróbát.


A krém hozzávalói:
  • 400 g túró
  • 3 dl hulala hab
  • ízlés szerint cukor ( lehet porcukor is)
  • 1 ek zselatin
  • citrom aroma(3 tk)
  • kb 50ml citromlé
  • kb 50 ml víz
A túrót a cukrot, meg a 3dl hulalát botmixerrel összekevertem, hogy jó krémes legyen. A hulala nagyon jó cukrászati hab, mert habfixáló nélkül is kemény habbá lehet verni, ami nem esik össze. Múltkor próbáltam, és nem is kell külön felverni, mert ha a túróba teszem, és botmixerrel keverem, akkor is bekeményedik, és így egyenletesebben el lehet oszlatni a túrót, meg a habot, illetve egy edénnyel kevesebbet kell elmosni. (Mivel már így egy elég kemény állagú krémet kaptam, emiatt kellett bele csak 1 evőkanál zselatin.) Beletettem az aromát, és a citromlevet, és kevertem míg egy állagú nem lett. A zselatint a vízben felolvasztottam, és a krémből egy kanálnyit elkevertem benne, majd belekevertem a többi krémbe.

A kihűlt piskótát ketté vágom, és az egyik felét visszateszem a tortagyűrűbe, majd megy rá a krém, és a másik tortalap. Minimum 3-4 órára hűtőbe teszem, de a legjobb, ha egész éjjel dermed. Ha kész, kívülről felvert hulalával, és kakaóporral díszítem. A betűket sima papírból vágtam ki, rátettem a tortára, meghintettem kakaóporral, és utána óvatosan vékony csipesszel leemeltem a papírt. Encsinek nagyon ízlett, és nagyon örült neki.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az első csokigalléros tortám 2014.03.06.

Hamburger

Sonkás-kukoricás pizza