Lekváros derelye


Nagyon szeretem, de eddig nem csináltam még. Mindig Anyunál, vagy Mamánál ettünk ilyet. Ma hirtelen kellett valami amit ebédre eszünk, és amit Párom visz melóba, így elővettem a tésztanyújtót, és nekiálltam. 

A tésztához kb 30dkg lisztet, 2 tojást, egy nagy csipet sót gyúrtam össze. Egy nagyon pici vizet igényelt. Majd kis cipókra szedtem, és a tésztanyújtóval vékonyra nyújtottam.

Ezután szilvalekvárból kis halmokat tettem a tészta felére.

Majd a másik felét ráhajtottam, és a halmok között összenyomkodtam a tésztát

Ezután derelyemetszővel felvágtam a tésztát.

Bő sós vízben kb 15 perc alatt készre főztem. Utána pirított prézliben megforgattam, és fahéjas porcukorral tálalva ettük. 
Az biztos, hogy egyből elfogyott, és legközelebb több tésztát kell begyúrnom.

Megjegyzések

  1. Imádom! Próbáltad már úgy, hogy a lekvár helyett krumplipürét teszel bele, és a végén nem forgatod meg prézliben, hanem tejföllel tálalod? Nálunk az is nagyon bejön!!! Nagyon éhes lettem!!! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az első csokigalléros tortám 2014.03.06.

Hamburger

Sonkás-kukoricás pizza