Boci torta

Eltelt egy év, és magamnak kellett megint tortát sütnöm. Mostanság elég elhavazott voltam/vagyok, és sem alapanyagom, sem energiám, de még kedvem sem volt fondant-ot gyúrni. Így egyszerűsítettem a torta bevonását, simán tejszínhabot kapott. 


A piskóta a mostanság szokásos Kricky piskótája lett. 

Hozzávalók:
  • 20 dkg finomliszt
  • 5-10 dkg rétesliszt
  • 25 dkg cukor
  • 1 sütőpor
  • 6 tojás
  • 1 dl olaj
  • 1 dl tej
A tojásokat kettéválasztjuk, a fehérjét habbá verjük, a sárgásához hozzákeverjük a cukrot, a tejet és az olajat. Majd beleszitáljuk a sütőporos lisztet. Végül a felvert tojásfehérjét óvatosan beleforgatjuk. 180 fokos sütőben 15 percig sütjük, majd 160 fokra visszavéve a sütőt tűpróbáig sütjük. Ha esetleg nagyon barnulna a teteje, akkor szoktam rá tenni vagy egy darab sütőpapírt, vagy alufóliát. Ha kész, rácson hagyom kihűlni. 

A krém az megint improvizáció volt. 
Hozzávalók:
  • 250g túró
  • 1 doboz tejföl ( most 350g-os volt)
  • 4 marék cukor ( egyébként ízlés szerint lehet több, vagy kevesebb is)
  • 1 dl tejszín (Hulala, és lehet több is)
  • 1 cs. étkezési zselatin
  • pici víz
  • 100g tejcsoki késsel durvára vágva

A túróra ráöntöttem a cukrot, és a tejfölt, és botmixerrel összekevertem, hogy minél kevésbé legyen darabos. Utána beletettem a tejszínt, és tovább mixeltem. Ettől eléggé összeállt. Ekkor egy pici vízbe tettem a zselatint, és felolvasztottam. A zselatinba kanalaztam a krémből, majd hozzákevertem a többi krémhez. Mikor kész lett hozzákevertem a darabolt csokit, és megtöltöttem a három felé vágott piskótát. Az alsót visszatettem a formába, majd a krém felét ráöntöttem, majd a középső lapot is rá tettem, és a krém másik felét, amit a felső lappal befedtem. Ment a hűtőbe, és kb 4 órát pihent a hidegben. Ennek a krémnek kevesebb is elég, mert elég hamar dermed. 

A díszítéshez szükséges:

  • csikis tortadara
  • 100g tejcsoki olvasztva
  • 4 dl tejszín

A tejcsokit gőz fölött felolvasztottam, majd egy sütőpapírra kentem, és a hűtőbe tettem. 
A tejszínt felvertem, és bevontam a torta külsejét. A tetejét megszórtam csokidarával, majd rányomtam a habvirágokat. Az olvasztott szétkent és visszadermesztett csokit darabokra törtem, és az oldalára tettem. És ennyi. Isteni lett.


Megjegyzések

  1. Te Kata!Ez a bocitorta...ez kész!!!! Nagyooon cuki! :-D
    alighanem rákattanok a gasztroblogodra is... depláne hamarosan nekem is szülinai tortát kellene gyártanom.Majd jövök 5letekért ;-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ötletes recept, meg is csinálom.Nagyon lesz. :D Anyukám szülinapjára tökéletes lesz. :)

    VálaszTörlés
  3. *"Nagyon FINOM lesz." (hogy hagyhattam le ezt a szót...)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az első csokigalléros tortám 2014.03.06.

Hamburger

Sonkás-kukoricás pizza