Vaníliás tejszínes torta Encsinek

Ezt a tortát Keresztlányomnak, Encsinek sütöttem vasárnap (08.29.) Lehetett volna szebb is, ha előző nap megcsinálom a fondantot. A fondant receptje Kiskuktától van. Egy kg porcukrot használtam fel, méghozzá két részletben. Az egyik felébe kakaóport szitáltam, és úgy csináltam mint az alaprecept, csak felezve (3 ek víz, fél ek zselatin 1 ek méz, és fél ek margarin). A rózsaszínt pedig folyékony színezővel készítettem. Mivel a fondant színezéséhez a legjobb a gél színező, így a készítéskor nem 3, hanem 2 ek vizet melegítettem össze a többi alkotóval, ezeket beleöntöttem a porcukorhoz, egy kicsit kevertem, és utána egy ek színezőt tettem bele. Remélem egyértelmű volt, a leírásom, természetesen fél fél kg porcukrot használtam fel. A barnához nem kellett mind.
A piskóta receptjét Kricky-től vettem.
Hozzávalók:
  • 20 dkg finomliszt
  • 5-10 dkg rétesliszt
  • 25 dkg cukor
  • 1 sütőpor
  • 6 tojás
  • 1 dl olaj
  • 1 dl tej
A 6 db tojást szétválasztjuk, és külön tálba tesszük őket. Lehetőleg öblös tál legyen, amiben majd jól tudunk dolgozni. A 6 db tojás sárgájához hozzáadjuk a 25 dkg cukrot, habosra keverjük.Majd hozzáadunk 1 dl tejet és 1 dl olajat. A 20 dkg finomlisztet, a kb. 10 dkg rétesliszttel és a sütőporral elkeverjük. Szitálva hozzáadjuk a tojássárgájás masszához.A 6 db tojás fehérjét habbá verjük. Apránként a habot elkeverjük óvatosan a tésztánkhoz. Sütőpapírral bélelt tortaformában , 180 °C-on kb. 25-30 percig sütni.

 A krém, az saját elképzelés. 

 Hozzávalók:
  • 1 cs vaníliás pudingpor, (lehet tejszínes, vagy amilyet szeretünk)
  • 3 - 5 ek cukor
  • 3,5 dl tej
  • kb 4 dl tejszín (Hulala) 
  • két cs zselatin fix, ( lehet hagyományos étkezési zselatin, akkor 1 cs)
  • 125g margarin ( fél kocka) 
  • 125g porcukor
A pudingpor összekevertem a cukorral, és egy pici tejjel, hogy csomómentes legyen,  majd felengedtem a maradék tejjel, és megfőztem. A fél kocka margarint, a 125 g porcukorral habosra kevertem géppel, és a meleg pudinghoz adtam, ezt vertem a géppel tovább, hogy jó habos legyen. Többször vertem, amíg ki nem hűlt. Mikor kihűlt, akkor felvertem habbá 4 dl hulalát, és hozzákevertem a pudinghoz. Keverés közben hozzáadta, a két csomag zselatin fixet. 

A tortalap egy kicsit púpos lett, ezért a tetejét lefaragtam, ketté vágtam, Kricky javaslatára a teteje lett az alja, az alja meg a teteje. Az alsó lapot visszatettem a formába, ráöntöttem a krémet, rátettem a tetejét, és ment a hűtőbe. Jó lett volna, ha egy éjszakát pihen, de nem sikerült úgy alakítani a programot, így kb másfél órája volt dermedni. A torta külsejét fél margarin, és ugyanannyi súlyú porcukorból kevert vajkrémmel kentem meg, Barna fondanttal borítottam, ami nem lett a legszebb, mert nem follpack , hanem két szétvágott uzsonnás zacskó között nyújtottam. A follpack nem elég széles, hogy egy tortára valót kinyújtsak így esett erre a választás. Nem volt jó döntés. A rózsát is Kricky nyomán készítettem. Ez az első ilyen próbálkozás volt. Remélem majd jobb lesz később

Összességében finom lett, és az ünnepeltnek nagyon tetszett.

Megjegyzések

  1. Szia!
    Régebbi receptjeid között bogarásztam volna, de sajnos nagyrészük olvashatatlan: a sötét betűk a sötét háttér előtt nem látszanak. Megnéznéd, mit lehet tenni az olvashatóság javítása érdekében?
    Előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Ahhoz képest, hogy először készítetted nagyon szép lett a tortád!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Névtelen. Javítottam a beállításokon, remélhetőleg most már mindent el tudsz olvasni.

    Liza!
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  4. Igen Keresztanyu! Nagyon Fincsii Lett! Finom Volt És Elis Fogyott!!
    Puszii:Encsi

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az első csokigalléros tortám 2014.03.06.

Hamburger

Sonkás-kukoricás pizza