Anyós tortája

Ma van Anyósom szülinapja, de tegnap tartottuk. Innen is sok boldog szülinapot Zsóka! A torta nagyon egyszerű. 22 cm-es formában (nálam lábas) 4 tojásos vaníliás piskóta. Ketté vágtam, és csokikrémmel töltöttem. Két tortalapot sütöttem, mert az unokaöcsém tortáját is megcsináltam egy úttal.

A krém hozzávalói: (Ez a mennyiség két tortához elég)
  • 7 dl tej
  • 6 ek cukor
  • 2 cs. csokis pudingpor
  • 2 púpos ek kakaópor ( jó sötét, keserű, én a pennyset veszem)
  • 4 dl habtejszín
  • (ha nem Hulala habot használsz, akkor még két cs. habpótló por is menjen bele)
  • 3 cs. Zselatin fix (Dr. Oetker)
  • 1 tábla csoki, késsel durvára vágva

A krém elkészítése:

A pudingport, a cukorral és a kakaóporral összekevertem, majd egy kicsi tejjel csomómentesre kevertem, ezután a többi tejet is hozzáöntöttem és megfőztem. Hideg vízben hűtöttem, közben sokszor kavartam. Egy tálban összekevertem a 4 dl habtejszínt a 2 cs habpótló porral (Mondom, hogy Hulala esetén nem kell a habpótló por!!!), és tejföl sűrűségig vertem, majd a puding öntöttem, és azt vertem tovább, kb 5 percig, majd belekevertem a zselatin fixet. Mikor kész lett belekevertem kanállas a darabolt csokit.

Mivel nincs tortaformám, és a krém elég folyós, így kell egy forma ami tartja az egészet, míg megdermed. Tehát follpackot húztam ki, elég hosszút, méghozzá kettőt, amelyet kereszt formában az asztalra terítettem. A közepére tettem az alsó tortalapot, a 4 végét a follpacknak összefogtam, és visszatettem a lábasba a tortát. A follpackot eligazítottam a lábas szélére és beleöntöttem a krémet, majd ment vissza a hűtőbe. A tortát kívülről baracklekvárral kentem be és fondanttal borítottam. 
A krém valami isteni lett!!!!
Íme a torta!
És az Ünnepelt, a tortával, na meg persze Krisszel

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az első csokigalléros tortám 2014.03.06.

Hamburger

Sonkás-kukoricás pizza