Tortilla Emenétől :)

Ezt a receptet csütörtökön olvastam Emenénél. Mondanom sem kell, hogy nagyon megéheztem rá, és lám, csak 3 nap telt el, és megcsináltam, annyi változtatással, hogy más került a töltelékek közé. 

Hozzávalók a tésztához:
  • 30 dkg liszt
  • 1 tk só
  • 3/4 tk sütőpor
  • 3 ek. olaj
  • kb. 150 ml meleg víz
Hozzávalók a töltelékhez:
  • vöröshagyma
  • csirkehús (mell és comb filé kicsi darabokra vágva)
  • bors
  • majoranna (én frisset tettem bele)
  • őrölt kömény
  • tejföl
  • foghagyma
  • paprika
  • uborka

Töltelék készítése: ( célszerű ezt készíteni először)

Az uborkát és a paprikát felvágom tetszőleges nagyságra. A foghagymát durvára vágom, egy kicsi tálba, vagy bögrébe teszem, és egy evőkanál tejföllel összepépesítem botmixerrel, majd visszaöntöm a többi tejfölhöz, és jól összekeverem. Az apróra vágott húst vokba dobom, és fehéredésig párolom, majd lejjebb veszem a lángot, és rádobom az apróra vágott vöröshagymát, és a  zúzott foghagymát. Egy pici vizet is teszek hozzá. Megszórom őrölt borssal, és sóval. Mikor már megpuhult a hús, akkor hagyom, hogy a víz elfőjön róla, és szép pirosra sütöm, a vége előtt 10 perccel megszórom az apróra vágott majoránnával, és az őrölt köménnyel.

Tészta elkészítése:

A lisztet, sót, sütőport és az olajat egy tálba teszem és annyi meleg vízzel összegyúrom, amennyit felvesz. Lágy tésztát kell hogy kapjunk, ami már nem ragad, de nem is kemény. Negyed órát lefedve pihentetem. (Folpackkal takartam le). Majd 8 felé választom, és mindegyikből golyót formálok, és lisztezett deszkán kinyújtom kb 15-20cm átmérőre. ( A folpackot hagyjuk rajta, és mindig csak eggyel dolgozzunk, mert kiszárad a tészta) Kevés olajon serpenyőben kisütöm. Nem előre, hanem.....       ......az egyik oldal megsütése után, mikor megfordítom máris teszem rá a felére a tölteléket.
Tehát megkenem a felét a foghagymás tejföllel, megszórom a hússal, és mennek rá a zöldségek. Félbehajtom, és mehet is tányérra. 

A nyolc tortilla kiadott egy ebédet, és egy vacsorát. Négyet sütöttem meg ebédre, a másik négyet vacsira. Még az első sütésnél kinyújtottam vacsira valót, és egy tányérra tettem, mindegyik tetejére folpackot tettem, és így elvolt a hűtőben. Szerintem egy éjszakát is kibír így, tehát este is el lehet készíteni előre, és másnap meg csak sütni kell. Nagyon kiadós, és a tölteléknek csak a fantázia szab határt.  Emene köszönjük a receptet. Rég volt már, hogy apa ennyire sokszor dicsérte a főztömet! :)

Megjegyzések

  1. Nagyon örülök, hogy ennyire ízlett! Tessék mással is kipróbálni, nálam másfél :) vacsorát adott ki egy adag, úgyhogy bátran állítom, hogy egy éjszakát eláll a hűtőben! Puszi

    VálaszTörlés
  2. Ez a tortilla nagyon jól néz ki és biztos finom is. Köszönöm a szavazatod a tortámra ezzel az egyel meglesz az egy. Gondolom csak azért szavaztál erre is mert ismered, de azért jól esik, még ha nem is szép a többihez képest. Üdv Judit

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az első csokigalléros tortám 2014.03.06.

Hamburger

Sonkás-kukoricás pizza