Anya tortája

23-án volt anya szülinapja. Nagyon szerettem volna azon a napon tortával meglepni, de (nem rossz indulatból mondom) Krisz keresztbe húzta a számításomat. Így aznap a személyes köszöntés, és egy kis ajándék lepte meg anyut. 
Na de másnap szombaton elkészítettem a tortáját. 
A piskóta egy 5 tojásos piskóta volt, amit egy 22cm-es lábasban sütöttem, mivel még mindig nincs tortaformám. De ez is megteszi. Szép magas lett, és háromba vágtam, de csak két lapot használtam a tortához. 

A krém nagyon egyszerű. 3dl málna joghurt, 3dl habbá vert hulala, és egy csomag zselatin, 1 dl vízben felmelegítve. A felolvasztott zselatinhoz tettem egy kis joghurtot, összekevertem, és utána összeöntöttem. Elkevertem, majd belekavartam a habot, és kész is. Megtöltöttem a tortát, és a hűtőben dermedt. Kívülről is hulalával vontam be, mondván, hogy gyakorlom a bevonást, meg a csillagcső használatát. Nem is lenne gond, de valószínű túl keményre vertem a habot, és a cakkos habkártya nem úgy csíkozta a torta szélét, mint ahogy azt képzeltem, illetve a kinyomócsövem sem a tökéletes. A habzsák amivel vettem az nem jó, mert több jön ki a szöveten, mint a kinyomócsövön, így simán zacskót használok, csak a cső nem jó. Na mindegy.
A tora tetejét olvasztott csokival rácsoztam, és cukorgyönggyel megszórtam.  
Anyának tetszett, és finom is volt. Én nem voltam vele megelégedve. Mármint külsőre, ízre nekem is ízlett.
Íme az ünnepelt:)

Megjegyzések

  1. Nagyon szép lett a torta! Isten éltesse Anyukádat! :) A Hulala borítással én is így jártam, talán majd a következő sikerülni fog! :)

    VálaszTörlés
  2. Emene!
    Köszönöm Anya nevében is. Hát remélem, hogy rájövök, hogy meddig kell verni a hulalát, és nem lesz túrós állagú. De az ízén nem ront semmit, hogyha egy kicsit tovább verem:))) Imádom!

    VálaszTörlés
  3. Szerintem is szép lett a torta és a krémet ki is fogom próbálni. Anyukádnak így utólag is boldog szülinapot. Üdv Judit

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az első csokigalléros tortám 2014.03.06.

Hamburger

Sonkás-kukoricás pizza