Mákos monokli citromos almamártással, sült krumlival

Egyik kollégám felesége találta ki ezt a receptet, és a Class fm nyereményjátékán nyert is vele egy évre elegendő sütőolajat. ITT olvashattok róla.
Én is elkészítettem hétvégén, és mit ne mondjak, nagyon finom. A mákos panír az almamártással isteni, és pikáns. Köretnek én sült krumplit készítettem, de nekem mindegy is volt, hogy mi van mellé, mert a hangsúly a húson, és a mártáson van.
 
"Hozzávalók:
  • csirkemell

a panírozáshoz
  • liszt
  • tojás
  • mák (szemes, nem darált!)


A csirkemellet hosszú szeletekre vágom, majd a szeleteket lefektetve hosszában ismét elvágom, kivéve az egyik végét (így nagyjából egy nadrághoz hasonlítanak a húscsíkok). A két száránál fogva szétnyitom úgy, hogy egy hosszabb (kb. 25-30 cm) húscsíkot kapjak. A csíkokat sózom, majd megforgatom először lisztben, utána a kissé megsózott tojásban, végül a szemes mákban - a kinézete egy kicsit bizarr, de ez senkit ne riasszon vissza: a zord külső mögött (íz)érző lélek lakozik! Most a mákos csíkból karikát formázva egy laza csomót kötök (a két végét a karikára nyomva-csavarva elrejtem) és forró olajban mindkét oldalát kisütöm (a csirkemell hamar átsül, ezalatt a mák is megpirul, amitől csodás íze lesz). Papírszalvétára kiszedve leitatom róla az olajat. "

"Almamártás:
  • 50 dkg alma
  • 5 dl víz
  • 3 evőkanál cukor
  • 1/2 citrom leve
  • kevés reszelt citromhéj
  • 1/2 csomag vaníliás pudingpor
  • 1/2 kávéskanál őrölt fahéj

A megtisztított almát apróra vágom, 4 dl vízzel, cukorral, fahéjjal és reszelt citromhéjjal összefőzöm. Végül hozzáöntöm az 1 dl vízzel elkevert 1/2 csomag vaníliás pudingport és ezzel is főzöm addig, amíg be nem sűrűsödik. Leveszem a tűzről, és hozzákeverem a fél citrom levét."

Végezetül az én alkotásom:





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az első csokigalléros tortám 2014.03.06.

Hamburger

Bon bon Karácsonyi ajándékként