Sonkás-sajtos lepénykenyér

Mesi receptjéből kiindulva kezdtem neki ennek a finomságnak. A vége az lett, hogy egyszerűbb legyen, hogy a tésztát feleztem, egyiket a tepsi aljába nyújtottam, a másik felét meg a tetejére.

Hozzávalók a tésztához: 
  • 60 dkg liszt (40dkg finomliszt, 20 dkg rétesliszt)
  • 2,5-3 dl víz
  • 1 ek cukor 
  • 2,5 dkg élesztő
  • 2 tk só
  • 1 ek ecet (elhagyható)
  • és 3 ek olaj, vagy olvasztott zsír
 Hozzávalók a töltelékhez: 
  • Szabadon, ízlés szerint variálható. Amit én tettem bele. 
  • 1 nagy tejföl, fokhagymával, sóval borssal ízesítve
  • sonka,
  • vöröshagyma karikák
  • és egy tömlős sajt

Az egész tetejére:
  • 1 tojás felverve,
  • és reszelt sajt.

A tészához a lisztet, és sót tálba teszem, összekeverem, a langyos vízbe teszem a cukrot, és az élesztőt. Mikor felfutott, akkor lágy, hólyagos tésztát dagasztok belőle. A zsiradékot akkor gyúrom bele, mikor már majdnem teljesen összeállt a tészta. Letakarva megvárom míg kétszeresére kel, és akkor az egyik felét a tepsibe nyújtom, majd megkenem a fűszerezett tejföllel, ráteszem a sonkát, hagymát, és a sajtot rányomom. 
Itt még a tömlős sajt nincs rajta, de nem maradt ki belőle.

Ezután kinyújtom a tészta másik felét az egész tetejére. ráigazítom, és körben a szélénél az alsó tészta szélét visszahajtom a felsőre. Egy tojást felverek, megkenem és reszelt sajtot szórok rá.
Majd amíg a sütő bemelegszik, pihen. Én 250 fokon 20 percig sütöttem, alsó felső sütésen. 
Olyan gyorsan kellett felszelnem, hogy egybe készen nem is tudtam lefotózni. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az első csokigalléros tortám 2014.03.06.

Hamburger

Bon bon Karácsonyi ajándékként