Vaníliás-túrós-tejszínes torta

Ezt a tortát megrendelésre csináltam. 22cm formában sütöttem 5 tojásos sima piskótát Kricky receptje alapján.

A krém hozzávalói:
  • 325 g túró ( másfél csomag) 
  • 3 dl hulala hab
  • ízlés szerint cukor ( lehet porcukor is)
  • fél cs zselatin
  • vanília aroma (3 tk)
  • kb 50 ml víz

A túrót a cukrot, meg 1 dl hulalát botmixerrel összekevertem, hogy jó krémes legyen. Beletettem az aromát. A másik 2 dl habot felvertem keményre, és beleforgattam a túróba. A zselatint a vízben felolvasztottam, és a krémből egy kanálnyit elkevertem benne, majd belekevertem a többi krémbe. A kettévágott piskótát megtöltöttem, és a hűtőben hagytam dermedni. 

Kívülről vajkrémmel kentem meg a piskótát, azt is visszatettem dermedni. Mikor kellően megdermedt, vizes kézzel lesimítottam, és bevontam fondanttal. A díszítést is fehér fondantból csináltam, és mindet egyénként festettem a megfelelő színűre.


Megjegyzések

  1. De szép lett. Hogyan csinálod, meg más is hogyan csinálja, hogy egyenes a teteje. Nekem többnyire kigömbölyödik a tortaformából mikor sütöm. Már próbálkoztam azzal, hogy megfordítom és összenyomom még melegen de nem használt, pedig egy cukrász is ezt ajánlotta. Üdv Judit

    VálaszTörlés
  2. Ha bon-bon-t csináltál akkor lesz arról is bejegyzés? Üdv Judit

    VálaszTörlés
  3. Sz-K!
    HÚÚÚÚ! Az autó miatti idegeskedés meg a rohanás a bulira...nem is csináltam fotót a bon-bon ról. Anyuéknak vittem ajándékba, és csak 1 db-ot ettünk meg itthon. Majd, ha készül másik, akkor azt bejegyzem ide is.

    Piskóta: Nekem is felpúposodik, de nem nyomom le, hanem ha kihűlt, akkor lefaragom a púpot, megfordítom a piskótát, és az alja lesz a teteje. :)
    pusy

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az első csokigalléros tortám 2014.03.06.

Hamburger

Sonkás-kukoricás pizza