Túró rudi vagy mi...

Ez az édesség hosszú gondolkodás, fejtörés  eredménye. Volt itthon túró, meg egy két dolog, és Krisszel elmentünk egy nagyot sétálni. A boltba is betértünk, és vettem még egy két dolgot, hogy meg is csinálhassam a túró rudit.  Mielőtt megcsináltam már napok óta gondolkodtam, hogy hogyan lehetne túró rudit gyártani. Sehogy nem jött össze, mert mindig azon járt az agyam, hogyha becukrozom a túrót, és összeturmixolom botmixerrel, akkor folyós lesz nagyon, és nem lehet formázni. Tudom lehet bele lisztet, vagy búzadarát gyúrni, de nem akartam. Tehát jött az ihlet, hogy zselatinos lesz, és dermedés után szeletelem, és bevonom csokival. Minden flottul ment, de csak a csoki nem akart úgy folyni ahogy az én elképzeltem, és .......
....ilyenek lettek. Viszont isteni. 


Hozzávalók:
  • 250g túró
  • 1 tubus sűrített tej (180g)
  • ízlés szerint cukor
  • egy citrom héja
  • egy citrom leve
  • 1 tasak étkezési zselatin
  • és 1 dl víz (a zselatinhoz kell)
  • 2 tábla étcsoki ( én sima derby-t vettem(Penny))
  • 5 dkg vaj, vagy margarin a csokihoz
A túrót egy műanyag tálba tettem, és nagyjából széttörtem villával. Hozzá tettem a sűrített tejet, és a citrom héját, levét. Egy kicsit állni hagytam( de nem muszáj) és utána botmixerrel simára kevertem. (Aki szereti a túró szemcsésségét, az csinálhatja csak villával.)Ilyenkor lehet bele még cukrot tenni, ha nem elég édes, viszont akkor még hagyni kell pihenni, hogy a cukor elolvadjon, vagy porcukrot kell hozzá adni. Ezután egy dl vizet langyosítottam, beletettem az egy tasak zselatint, és olvadásig melegítettem. Mikor kész lett, vettem ki egy kis mennyiséget a túróból, és belekevertem a zselatinba, majd az ezt a nagyobb mennyiségbe. 3 kis jégkockatartót béleltem ki folpack-kal, és abba öntöttem, majd kb 2 óra alatt megdermedt a hűtőbe. Ekkor kivettem a fóliából, felcsíkoztam, és a vajjal gőz fölött megolvasztott csokival bevontam, vagyis szerettem volna, de olyan gyorsan dermedt a csoki, hogy nem folyt le az oldalára. Sebaj, nagyon finom lett! El is fogyott nagyon hamar. 
A jégkockatartóra visszatérnék. Ez egy alumínium tálca, amibe egy műanyag rácsot kellett tenni, és úgy lett a beleengedett vízből jégkocka. Egyébként ez a régi lehel hűtök tartozéka volt. Biztos sokan emlékeznek rá. Egyébként lehet tepsibe, vagy jégkrémes dobozba is önteni, és dermedés után tetszőleges méretűre, formájúra lehet vágni, vagy kiszúrni. 

Megjegyzések

  1. Csokimázként én az unokanővérem receptjét használom ami elég jól bevált mert ha túl sűrű és nem akar folyni akkor lehet egy kis vizet még hozzátenni. Vagyis ez a recept az alábbi: 5 ek. cukor, 3 ek kakaópor, 3 ek víz, 5 dkg vaj vagy margarin. Én ezt a mennyiséget szoktam osztani vagy szorozni attól függően mennyi kell. A táblás csokis bevonókkal eddig én sosem boldogultam bár nem is vagyok egy nagy süteménygyártó. Üdv Judit

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az első csokigalléros tortám 2014.03.06.

Hamburger

Sonkás-kukoricás pizza