Karamelles bonbon

Ezeket a bonbonokat Bátyámnak, és feleségének készítettem, szülinapjuk alkalmából .

Hozzávalók:
  • 300g tejkaramella
  • 300g ízlés szerint ét, vagy tejcsoki. 
  • tetszés szerinti díszítés.

A tejkaramellát gőz felett felolvasztottam, és hozzáadtam egy tábla (100g) tejcsokit. Nem lesz nagyon híg, éppen formálható. Egy sütőpapírral fedett deszkára terítettem, és kb 5 mm vastagságúra lapogattam. Téglalap alakúra formáztam. Lehet ilyenkor hűtés előtt is formára vágni, akár kiszúróval szaggatni belőle. Legalább 3 órát  pihenjen hűtőben. Nálam egy éjszaka volt. 

A transzferfóliát méretre vágtam (kicsit nagyobbra, mint a bonbonok) és olvasztott fehér csokival ráírtam a betűket (a felirat: ANDI ZOLI BOLDOG SZÜLINAPOT), természetesen a fólia kakaóvajas oldalára, és tükör írással. Mikor a felirat is megdermedt, akkor olvasztottam 200 g tejcsokit, abba mártottam egyenként a csokis karamell kockákat és egyből a tetejére tettem a transzferfóliát. Ezután jó, ha legalább 1 órát hűtőben van, hogy megdermedjen a csokiburok. 

Lehet még díszíteni fehér csokival, illetve más színű csokikkal, aszalt gyümölccsel, liofilizált gyümölcsökkel, mogyoróval, dióval, .....szinte bármivel, csak a fantázia szab határt!  :-)

Az eredeti csomagolás

Ez már az Ünnepeltek tányérján! :)
Még egyszer: Andi Zoli! Isten éltessen benneteket még nagyon sokáig!


Megjegyzések

  1. A very interesting and sweet blog.
    Greetings from Portugal

    Paulo Gonçalves
    http://viajaredescobrir.blogspot.com

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Az első csokigalléros tortám 2014.03.06.

Hamburger

Bon bon Karácsonyi ajándékként